BLOG

Hvorfor løb har betydning for din tilgang til dine kunder

hvor-loeb-har-betydning-for-din-tilgang-til-kunder

Danskerne er blevet et træningsfolk, og motion gennemsyrer både privat- og arbejdssfæren. DHL lurer  lige rundt om hjørnet, og folk løber gader og stræder tynde i kampen for at blive klar til en hyggelig, udfordrende og konkurrencepræget oplevelse med kollegaerne.

En gal motionist

Jeg er selv bidt af en gal motionist, og for et par måneder siden gennemførte jeg mit første marathon. I lang tid op til den store dag stod “projekt marathon” højt på agendaen hos hele familien. Ud over den tid der blev brugt på selve træningen, gik der også meget tid og energi med at finde og diskutere, hvordan jeg blev helt skarp på den store dag. Jeg skulle have: det perfekte udstyr, de helt rigtige formler for væske- og energi indtag, de rigtige træningspas og ikke mindst det helt rigtige tempo på den store dag.

Endelig oprandt dagen. Det var en lettere angstprovokerende og fabelagtig oplevelse. Jeg gennemførte og så endda på den – synes jeg selv – ganske fornuftige tid 3 timer og 33 minutter.

Nu er jeg på jagt efter den næste givtige udfordring…

Husk den holistiske forståelse af din kunde

Her er jeg så - på vej til gennemføre mit første marathonløb!

Her er jeg så – på vej til  at gennemføre mit første marathonløb!

I mit daglige arbejde er jeg influeret af min antropologiske baggrund, og jeg lægger vægt på den holistiske forståelse af mennesket. Virksomheder har stort udbytte af at se deres kunder som hele mennesker herunder at se på den sociale kontekst hvori kunderne agerer – for selvom min kæreste ikke løber har løb fyldt en stor del af hans liv de sidste seks måneder.

En sådan holistisk tilgang kræver en interesse, der rækker ud over, hvor meget kunden vil betale for et givet produkt eller en kvantitativ indikation af tilfredshed. For hvad er det netop, der ligger til grund for denne oplevelse? Og hvordan forbedrer vi oplevelsen og innoverer? Hvilken kontekst og værdier skal vores produkter spille sammen med?

Løb er en af mine absolutte favorit sportsgrene. Den er effektiv, konkurrencepræget for jeg udfordrer mig selv hver gang – og så kan jeg løbe præcis, når det passer ind i mit ellers stramme program.

Derfor opfylder løb flere af de grundlæggende behov, vi hos Wilke ser hos danskeren netop nu: tilgængelighed, individualitet og effektivitet. Men udover de fordele, der er ved løb som motionsform, hvad er det så DHL har gjort rigtigt, siden de har formået at skabe verdens største stafetløb med 125.000 deltagere?

Bliv knivskarp i arbejdet med jeres kunder

Det er problemstillinger og indsigter som disse, jeg og mine kollegaer i den kvalitative afdeling i Wilke arbejder med og gør brugbare indenfor specifikke fokusområder hver eneste dag. Kom og mød os og resten af Wilke onsdag den 2 oktober hvor vi i samarbejde med TV3 og Hjaltelin Stahl afholder Commercial Challenge 2013 i København.

Duk op og bliv udfordret på, hvordan du og din virksomhed kan blive mere skarpe på arbejdet med netop jeres kunder. Ses vi?

Der er én kommentar til “Hvorfor løb har betydning for din tilgang til dine kunder

  1. Peter Vogel Eriksen

    5 år siden

    Hej Carina,
    Spændende emne det her med at trække lidt op i magneten og se kunder som hele mennesker og den sociale kontekst hvori de agerer – og dermed vælger visse produkter fra og til. Det fik mig til at tænke på Cova & Cova\’s artikel, du sikkert kender, om brand tribes
    http://lola.hec.ulg.ac.be/courses/MARK0006_1/pages/modules/module2/cova-tribe-2001.pdf
    Det er især vigtigheden af det sociale og identitetsmæssige forbrugeren får ud af det givent produkt.
    Blot et lille indspark!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

     

Vil du vide mere?

Kontakt os på tlf. 70 10 20 80 eller skriv til hej@wilke.dk