BLOG

Hvordan klarer vi os mod Amazon, Google og Facebook?

Torsdag d. 31. august 2017 var Docken fyldt med repræsentanter fra både store og små internetvirksomheder, da Konverteringsdagen 2017 løb af stablen. FDIH var vært og med 200 tilmeldte var der lagt i kakkelovnen til en omgang inspirerende vidensdeling og networking.

Et af de store temaer blandt dagens talere var, hvordan man skal kunne konkurrere mod store mastodonter som Amazon, Google og Facebook. Med den nye generation Millennials, der med alle muligheder lige ved hånden, udviser dalende loyalitet i deres indkøbsprocess, er det i særdeleshed vigtigt at skille sig ud. At være god er blevet gennemsnitligt – men hvad gør man så, for at blive den bedste af de bedste?

Alle kan blive bedst – men hvordan?

En ting der blev cementeret på dagens konference var, at alle kan blive bedst. Enhver ung fyr i en kælder kan blive millionær i løbet af ganske kort tid. Samtidig viser udviklingen, at det er matematikken der vinder. Du kan spå og gisne om fremtiden, men det er et grundigt bagkatalog af data såvel som forståelsen af disse, der er den afgørende faktor for succes. Jo mere du ved om dine kunder, jo bedre en oplevelse kan du skabe for dem.

Og så er der den nye spiller på holdet; kunstig intelligens, også kendt som AI (Artificial Intelligence). Med AI kan du dygtiggøre dig i at forudsige og forstå dine kunder. Du kan, lidt firkantet sagt, dygtiggøre dig i at læse dine kunders tanker.

Er du ikke et sted hvor kunstig intelligens er næste led i investeringsplanen, så er der også andre steder man med fordel kan sætte ind. Hastighed har vist sig at være særdeles vigtigt når det kommer til antallet af konverteringer et site opnår.

Kommer hastigheden på loadtiden af et site ned under 5 sekunder, kan konverteringsgraden forbedres med helt op til 70% på under seks måneder. Man skal derfor have for øje at det kan være godt givet ud, at få sit site til at køre så optimalt som overhovedet muligt.

Du skal inddrage og forstå dine kunder 

Endeligt kan forbrugertests vise sig at være vejen frem. Med både store og små indsatser kan du blive klogere på dine kunder og lynhurtigt forstå hvilke tiltag der er gode, og hvad der bør ændres prompte.

Testene kan variere fra gadetest til avancerede tests gennemført både med og uden kunstig intelligens, hvor der kan undersøges med alt fra video til udstyr der måler hjerneaktivitet såvel som hjerterytme.

Wilke deltog blandt andet også i Konverteringsdagen for at præsentere et nyt værktøj – HumanFeedback – der muliggør hurtig, pålidelig og skalérbar feedback fra dine kunder via video, så du har mulighed for at skabe den bedste kundeoplevelse. Lige nu kan du i øvrigt få en gratis smagsprøve på hvad systemet kan, nemlig en 5-minutters video af en person, der bruger dit websted – se mere på https://humanfeedback.dk/instant.

Alt i alt var det en en spændende og givende dag på Docken, med inspirerende talere og et veltænkt program. Og skal du klare dig mod de store spillere på banen, så skal du altså have fokus på at…

  1. inddrage dine kunder i forbrugertest
  2. optimere hastighed og generel brugeroplevelse på dit website

Er du ekstra modig, kan du investere i kunstig intelligens og indfri behov, dine kunder (måske) ikke engang vidste de havde.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

     

Vil du vide mere?

Kontakt os på tlf. 70 10 20 80 eller skriv til hej@wilke.dk